måndag 20 september 2010

Höstfint inomhus

Nu när hösten verkligen börjar göra sig påmind blir man så sugen på att pyssla och göra i ordning inomhus. På sommaren blir det ju gärna trädgården och annat utepyssel som går i första hand. Har plockat fram mina favoritlyktor som jag köpte hos Sarah på Storegården för längesen De passade bra ihop med en kruka som jag köpte i Vadstena i somras. Tillsammans med det fina fatet jag köpte häromdagen var kreationen fulländad.

En lite rolig detalj i vårt hus är hängrännan i zink i vårt köksfönster. Blev sugen på att byta ut kaktusarna som jag haft där en längre tid och som blivit alldeles för stora för sina små krukor. Köpte två "höstglöd" i rosa och sydde två brödkorgar som fick agera blomkruka då det är lite svårt att få vanliga krukor att stå bra i rännan. Knöt på ett spetsband runt för att bryta av det svarta med något. Tillsammans med mina fina ordstenar jag fått av svägerskan och några ljuslyktor blev det en färgglad detalj i köket. Vad tycks?

Nu ska jag krypa ner och fortsätta att läsa i min spännande bok "Hypnositören" av Lars Kepler. Mycket läsvärd enligt mitt tycke! Kram på er!

1 kommentar:

  1. Jag bara älskar eran hängränna i köket!!!
    Tack hjärtligt för det fina kortet vi fick när vi gifte oss!!
    Kram Ann

    SvaraRadera