måndag 2 augusti 2010

Fler sommarprojekt

Då var första arbetsdagen efter en lång och härlig semester avklarad, men trots det är ju faktiskt inte sommaren slut riktigt än. Jag hoppas på många fler varma soliga dagar innan hösten är här på riktigt.
Bukett som jag plockade på en regnig promenad igår förmiddag.
Tänkte att jag skulle visa en bild på ytterligare ett av våra sommarprojekt. För ett antal år sedan fick vi en missionshusbänk av svärfar. Bänken hade han målat i samma blåa färg som fönstrena på huset. Dessvärre började färgen flaga av ganska rejält efter några år och bänken blev stående inne i skjulet hela året. Nu har det alltså blivit ändring på det. Med diverse verktyg och varmluftspistol fick jag efter hårt arbete bort det mesta av färgen och sen har jag grundmålat och målat den i vitt. Inspirerad av Dona blogg fick det även bli en liten text "Fais comme chez toi", känn dig som hemma.

3 kommentarer:

  1. Stina, vad du är så duktig!!
    Och positiv, "många fler varma soliga dagar innan hösten"....
    Jag hoppas verkligen att du har rätt!
    Kram så länge!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk bukett! Du är verkligen duktig på att binda!

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas verkligen inte att sommaren är över ännu. Det har varit så varmt och härligt att man fått mersmak jag vill ha det så i flera månader. Tänk vad lite sol kan göra för humöret.

    Kul att du vill vara med i min utlottning och tack för att du hjälper mig sprida hemsidan.
    Lycka till.

    Kram

    SvaraRadera