torsdag 4 mars 2010

Idag har jag och familjen varit väldigt kulturella. Vi har varit och tittat på Lars Lerins utställning på konstmuseet. Det var massor med folk på utställningen. Läste någonstans att de haft runt
35 000 besökare.
Otroligt vackra tavlor med annorlunda motiv, de flesta målade i akvarell.
Det är för mig obegripligt hur man kan få så mycket djup och liv i en tavla som föreställer ett hyreshus på tre våningar, men det kan den här mannen. Och dessa knivskarpa linjer...hur lyckas han?!?

När vi ändå är inne på ämnet konst, måste jag ju visa er min underbara tavla som min arbetskamrat Teija Tavela har gjort och som nu pryder en av våra väggar här hemma. Tavlan är tillverkad i en teknik där hon använder sig av silkespapper i olika färg och form. Blir man inte sugen på tårta så säg?

Ramen köpte jag på Gärdhem för 80 kr. Tog ur den hemska gamla målningen som satt i och målade ramen i matt silverfärg. Billigt och miljövänligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar