tisdag 19 januari 2010

Längdskidor

Snörvel, snörvel... Det är märkligt hur snabbt en förkylning kan hoppa över en.
Var och tränade ordentligt för första gången på väldigt länge igår och det var precis som att det körde igång hela systemet. Så typiskt!
Har återupptäckt efter tjugo år hur roligt det är att åka längdskidor. Jag och Maja var ute och åkte en slinga som visade sig ha en vääääldigt lång uppförsbacke vilket även bidrar till att det även är vääääldigt långa nerförsbackar på vägen tillbaka. De två första backarna svängde, det gjorde inte jag! Sista backen var verkligen en nära döden upplevelse. Maja svischar ner utan problem, kvar högst upp står den hysteriska mamman. "Jag vågar inte Maja!!!" Tillslut tog jag mod till mig, blundade det hårdaste jag kunde och hasade mig ut över backkrönet...iiiiiiiihhhhhhhhhhhhhh!!!
"Vad modig du var nu, mamma!" Det finns nog en Gud trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar