fredag 11 juni 2010

Skolavslutning

Skolavslutning och ytterligare ett läsår till ända...och bara två veckor kvar till en välbehövlig semester! Härligt!Som klassförälder låg det på mitt bord att fixa en liten present till de goa fröknarna från alla barnen. Ett doftljus är det som döljer sig i påsen...sen kunde jag ju inte låta bli att göra ett litet kort också. :)Fick en hel rad med tips på goda öl av kollegan. Nu när vi skulle fira hans födelsedag på jobbet så var det ju inte så svårt att komma på vad vi skulle köpa.
Idag fick jag äntligen tid över till att ta hand om rabarberna som legat i kylskåpet alldeles för länge. Resultatet blev dessa smarriga, sega "bärkakor".
Majas bärkakor
200 g smält smör
6 dl socker
4 ägg
1 tsk vaniljsocker
6 dl mjöl
Bär, vilka som helst (eller bitar av rabarber)
Rör ihop alla ingredienser. Klicka ut i formar.
Tryck i ett eller ett par bär i varje form.
175 grader 30 min

2 kommentarer:

  1. Kakorna ser väldigt goda ut...dem får vi testa att gör :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. De där kakorna ska jag prova på att göra. Det lät verkligen jätte gott :)
    Kram

    SvaraRadera