måndag 16 november 2009

Helgen!

Det har varit en händelserik helg. I fredags var vi traditionsenligt på auktion i missionshuset i Odensberg. Maja vann första pris på ett av lotterierna, ett hemligt paket som inte fick öppnas förrän julafton och jag vann en orkidee (egentligen vann jag en azalea, men jag fick byta med svärmor som också hade vunnit!). En riktig turdag alltså, trots att det var fredag den 13:onde.



I lördags var jag och mannen ute och käkade tillsammans med annat par. Efter maten gick vi och spelade biljard, "Helan och halvan". Det var längesen och jag var fullständigt värdelös, men vad kul det var!

Igår eftermiddag inhandlades årets första julklappar. Jag var på kombinerat leksaksparty (http://www.leksaksparty.se/) och me&i-party. Jättemycket bra och pedagogiska leksaker till humana priser.

Julen närmar sig med stormsteg. Två veckor kvar till första advent nu. När vi var ute och åkte i fredags såg vi att många redan har börjat sätta upp julbelysningen i trädgårdarna, men det tänker jag vänta med ett tag till. Den som väntar på något gott...